Skupinové pohybové hry

Skupinové pohybové hry

Lektorka Petra Rychecká, patří jí náš dík za školení „Nové metody a tvorba her".

Přístavy

(týmová hra s individuálním výsledkem)

Hráči stojí v kruhu, každý z nich si pojmenuje svou loď názvem (např. Severka, Labe, Vltava, Pavel, Sabina) a naproti v kruhu položí jednu svou botu a vrací se na výchozí místo.

Hra začíná ve chvíli, kdy lodě vyplují (určí lektor). Všichni jsou lodě, snaží se přeplout kanál, nad kterým je mlha. Tudíž se hráči po povelu pohybují poslepu, každá loď (hráč) vydává nějaký zvuk, kterým na sebe upozorňuje a snaží se zároveň naslouchat lodím (hráčům) kolem sebe, aby nedošlo ke srážce.

Pokud se dva hráči srazí, zůstávají na místě stát, otevírají oči a stávají se skálou, do které mohou narážet další „lodě" (hráči).

Vyhrávají první tři lodě (hráči), kterým se podaří obout bota na stanovišti a zapískají (zatroubí) a ohlásí jméno lodě (hráče). Vše sleduje a schvaluje lektor.

Hra je na soustředění a spolupráci všech ve skupině.

Letadýlka

(týmová hra ve dvojicích)

Hráči vytvoří dvojice a vytvářejí letadla. Vnitřníma rukama se chytí kolem pasu a natažené vnější ruce jsou křídla, která se nesmí sklopit. Vyhýbat se mohou při natažených rukou jen klopením celého těla. Pohybují se celým prostorem, aniž by se srazili s jiným letadlem, rychlost se zvyšuje. Letadla, která se srazila, sedají na tom místě na zem. Vyhrává dvojice, která proletěla celým vzdušným prostorem bez srážky.

Rozbouřená řeka

(týmová hra i soutěžní klání družstev)

Všichni hráči leží na břichu na zemi, těsně u sebe. Na znamení lektora prvý z řady po ostatních válí vrchem sebe sama jako sud na druhý konec, kde řadu prodlužuje, za ním další a další, dokud se nepřekulí všichni. Nesmí krčit nohy a lokty, musí se snažit o maximální toleranci a spolupráci.

Lze překonávat i delší trasu, například dvě skupiny soutěžně, která bude u cíle dříve.

 
 

Pohybové hry